Hoe is Midlake ontstaan
De eerste editie van Midlake vond in 2010 plaats. Ingeborg zat bij de kapper toen iemand vroeg: 'Van wie is die grote zwarte Chevrolet die hier voor de deur staat? Wat een gave bak!'. Er ontstond een gesprek en het bleek dat deze man de kermis in Middenmeer organiseerde. Hij was opzoek naar leuke ideeën om de kermis meer body te geven. Ingeborg kwam met het idee om een meeting voor Amerikaanse auto's te organiseren. Toen ze thuis kwam heeft ze dit dolenthousiast tegen haar vriend Daan verteld. Hij kende nog wel een aantal mensen die mee zouden willen helpen met het organiseren van dit evenement en zo ontstond de Midlake crew. In juli is toen op de zondag van de kermis de eerste editie van Midlake American Carmeet georganiseerd. En met groot succes, ruim 100 Amerikaanse bolides en ruim 1800 bezoekers! Kortom dit evenement was zeker voor herhaling vatbaar.
In 2015 is er toch voor gekozen om Midlake niet meer samen met de kermis te organiseren. De accommodatie was niet langer geschikt en daarom is Midlake op eigen benen verder gegaan en verplaatst naar een andere locatie in Middenmeer.
Eind 2015 hebben een aantal veranderingen plaats gevonden in de Midlake crew. Helaas was 2016 een pechjaar, uren voorbereiding waren helaas voor niets want het weer speelde ons parten. Er werd veel regen en onweer voorspeld en na veel overleg hebben we toch Midlake 2016 moeten aflassen.
Maar 2017 is een nieuw jaar met nieuwe kansen! Dit jaar moet Midlake gewoon doorgaan! We hebben nu gekozen voor een datum vroeger in het jaar zodat, mocht er slecht weer op komst zijn, we altijd kunnen uitwijken naar een andere datum in 2017!
Wie zijn wij
De organisatie van Midlake American car meet bestaat uit een kleine groep vrienden, die allemaal hun eigen reden hebben om mee te helpen. De ene is een autofanaat, de ander wil graag iets organiseren voor de omgeving en weer een ander vindt het leuk om een evenement op poten te zetten. Het voordeel van zo'n diverse groep is dat iedereen zijn kwaliteiten heeft en we al deze kwaliteiten ten volste kunnen gebruiken.
Even een korte voorstelronde.
Zefanja Hofman:
Is niet zo zeer een autofanaat maar vindt het leuk om het evenement mee op poten te zetten. Is goed in de communicatie (Facebook en andere promotie) en neemt die taken op zich.
Rolf van 't Riet:
Is een autofanaat en onze sponsorman. Heeft veel connecties in de omgeving en haalt daarmee veel sponsoren binnen. Daarnaast helpt hij met de opbouw en afbouw.
Louis van der Weijde:
Dit is onze penningmeester. De meeste mensen uit Middenmeer kennen hem wel van de ijsbaan. Louis vindt het vooral leuk om iets te organiseren voor Middenmeer en omgeving. Hij zal ook tijdens de opbouw en afbouw van Midlake helpen.
Daan de Caluwé:
Is een autofanaat in hart en nieren en onze klusjesman. Als er iets gemaakt moet worden voor het evenement dan fikst Daan het. Ook tijdens de op - en afbouw zal hij de handen uit de mouwen steken.
Ingeborg van Osch:
Is een autofanaat, maar vindt het ook ontzettend leuk om een evenement te organiseren. Richt zich vooral op de vormgeving. De poster, flyer, banners en website worden door haar gemaakt. Ook tijdens het evenement is werk van haar te zien in de vorm van grote geschilderde decoratieborden.
Onze organisatoren krijgen veel hulp van Ad van der Veldt van de Meerhoeve Catering en Horecaverhuur. Hij verzorgt de horeca tijdens het evenement en ondersteund ons bij de vergunning aanvraag.
Mocht je dit zo lezen en denken;'Ik zou ook wel mee willen helpen!' dat kan, wij zoeken altijd vrijwilligers die het leuk vinden om ons te helpen tijdens de voorbereiding maar ook op de dag zelf. Dus neem even contact met ons op als je dat wel ziet zitten.